Pàgines

dimarts, 5 de març del 2013

23Fs * Black Night, Black Rock.

1981 - Estava al domicili particular de l'empresari al qual li portava la comptabilitat, quan de sobte van entrar al despatx dient-me "Paco, vés a casa, sembla que hi ha hagut un cop d'estat".
Eren més o menys les 18,15 h. El trajecte fins a casa era d'escassos 500 metres, suficients per a detectar la por en les tres o quatre persones amb les que em vaig creuar.
Letícia i Andrés em van rebre amb inquietud. Prompte les notícies i els rumors van començar a prendre cos. Els meus pares es van reunir amb nosaltres, estaven astorats.
Vam escoltar rugir els motors, i des del balcó vam veure passar els tancs que venien de la caserna de Bétera, allò es posava més que seriós. La televisió va començar a emetre música clàssica, música que en aquells moments va perdre tota la seua bellesa.
Va arribar el bándol que comunicava que el poder militar assumia el control.Va arribar,¡el pànic!.
Tots estàvem nerviosos, els meus pares intentaven suavitzar el tema dient que la cosa no aniria avant, i em miraven a mi. Jo mirava a la meua esposa i al meu fill, que tenia només 17 mesos. Em venia al cap l'Operació Galàxia de l'any 78 que no va quallar. Però, i açò?.
La nit va ser llarga, molt llarga, nit dels transistors. Fins a la 1,15 h.no va eixir el Rei en Tve; fins les 4 h. no van començar a retirar els tancs del Milans; fins a les 11 h. del matí que abandonaven el Congrés no es van començar a veure rostres amb expressions normals.
Semblava que tot havia acabat, però quedaven molts, molts dubtes, de qui era qui, i qui estava ací o allà. Hui en dia continuen encara sense aclarir-se alguns posicionaments, però afortunadament allò no va triomfar.

Bé, se m'ha anat el teclat al cel !!!.
                                        
Jo el que volia explicar és que l'últim 23F, la banda madrilenya Black Rock, encapçalada per la seua estrella i cantant Bàrbara Negro, en una nit freda, de vent i pluja, van arribar a Sedaví per actuar a la sala Paberse matao.
El mal temps va fer que l'assistència no fora molt nombrosa, però la gent que es va atrevir, al final de la nit eixia satisfeta de les actuacions.
The Black Point van ser els encarregats d'obrir el concert. Molt jovenets, estan encara per acabar de coure, tot i que la veritat és que ho van fer prou bé.



Després van pujar a l'escenari Black Rock, i la qualitat es va fer patent des de la primera guitarrada.
Van començar amb Príncipe del vacío, i continuaren desgranant amb total energia les cançons del seu primer Cd "Todo al negro", editat el 2010; per cert, que estan ultimant la gravació del segon i en poc temps apareixerà.







Amb Carne palpitante va arribar l'èxtasi a la sala, el públic que ja estava gaudint al màxim acabà lliurant-se a la banda. 
Esclavo del rock i altres tres cançons més, entre elles, I wana be somebody, de Wasp, que van corejar tots, van posar punt i final a la seua actuació, de la que poden estar molt satisfets, igual que van quedar els assistents, comentant que els havia passat com un sospir.
Va tancar el concert, L'endeví, grup valencià amb molt bona crítica, però que no vaig poder veure per qüestió d'horari.


                           GRANS...BLACK ROCK

Proper concert: 9 de març, a Manzanares (Ciudad Real)

Si els voleu conèixer, aquesta és la seua pàgina:


  
Si els voleu seguir al Facebook:


  
Si voleu veure el videoclip oficial del seu Cd:
Cançò: En mi cama.


 






 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada